خوب فکر کنید و رای بدهید
 محمد یعقوب هادی محمد یعقوب هادی

همه در جستجوی یک نامزدِ از هر نگاه مطلوب برای مقام ریاست جمهوری استند.

نخبه گان توصیه میکنند که مردم باید به کسی رای بدهند که آنان را از این وضعیت فلاکت بار نجات بدهد.

عامه مردم میگویند که ما به یک شخصی رای میدهیم که مردم را از مصیبت جنگ، فقر، بیکاری، بی عدالتی و فساد ووو نجات بدهد.

نامزدان میگویند ما برای مردم و وطن مسیحا استیم. مااین همه را به سامان میکنیم.

در اینحال وظیفه آگاهان به حیث قطب نمای جامعه مشخص ساختن راه است. راه بی خطرو مصون باید باشد . راهی باشد که ما را به منزل مقصود برساند .

در چنین حال ما شاهد آن بودیم که کسی از میان نامزدان در اولین مناظره تلویزیونی خود، افغانستان را خالی از قران مجید خواند. اوگفت این کتاب مقدس را به افغانستان میاورد. او گفت طالب به خاطر همین کمبود با مردم ودولت فعلی میجنگد و برای تمام سوالات همین یک جواب را برگزیده بود .

کسی از میان نامزدان در مصاحبه تلویزیونی تاریخ بیست و دوی جون در برنامه انتخابات تلویزیون دولتی افغانستان با ریش مبارک حاضر شد گفت: که در قرانکریم آمده است تریاک حرام نیست شراب حرام است .

کسی از میان رهبران مذهبی برای انتخاب ریس جمهور تا سرحد استخاره بالا رفته وبه اشاره خدا شخص مطلوب را بر گزیده است.

نمیدانم دیگر چه ببینیم وبشنویم، اما ازمشت نمونه خروار نادیدنی ها ی را تا حالا دیدیم وناشنیده های را شنیدیم.

هموطنان شرافتمند ! شما انتخاب تانرا ساده بسازید. نزد خود بنیشنید وفکر کنید. که اینکار به شما هیچ تکلیف نباشد. بسنجید، آنهایکه اینهمه پول وثروت دارند از کجا کرده اند. اینهمه پول وثروت از راه حلال هرگز بدست نمی آید. پس باید که آنان ظلم کرده باشند. ظلم هرآن عملی است که حقوق دیگران با زور ،مکر، فریب، توطعه، دسیسه دزدی وتمام کارهای نامشرع دیگر پایمال ساخته شود. آنانیکه اینهمه پول دارند باید این چنین کار ها را کرده باشند. این آدم ها به درد شما نمیخورد. مثل مشهور است که « سواره از دل پیاده، سیر از دل گرسنه نمی آیدشما کسی را انتخاب نمائید که نفس او در کنترول خودش باشد. چنین یک شخصیت میتواند بشما خدمت کند. چون کسیکه که نفس او در کنترول است و احتیاج اش فطرتأ مرفوع میباشد. شما باید بدانید کشتن ، ظلم کردن ، دروغ گفتن ، فریب دادن ، توطعه کردن،دسیسه ساختن، جاسوسی ، قوم پرستی، سمت پرستی ، تفرقه انداختن همه این کار های جنایتبار وخیانتکارانه بخاطر پول است ولذا کسیکه برای ارضای نفس احتاجی به پول ندارد او این کار های ناجایز،غیر مجاز ونا مشروع را نمیکند. اگر از برای تعین خدمتگار مردم ومملکت در انتخابات شرکت میکنید به چنین شخص بی نفس رای بدهید.شما کسی را انتخاب کنید که اعتبار و حیثیت مردم ما ووطن ما را به عنوان مردم شرافتمند ،با وقار ومتمدن ، مملکت آزاد و پیشرفته در سطح جهان ومنطقه تامین نمائید و نگهدارد. وقتی واقعأ در جستجوی چنین یک شخص استید برای داکتر حبیب منگل رای بدهید .

هموطنان گرامی ! شما میدانید افغانستان شکار دسیسه وتوطعه شده است . این شکار چیان ستمگران اند . لذا اولین هدف تیر های دسیسه وتوطعه آنان، همیشه مردم دوستان ووطنخوهان را نشانه میزند. آنان مردم دوستان وطنخواهان را بخاطری نشانه میگیرند که بر سر راه ستمگران موانع استند. خداوند شما را به اندیشیدن حکم کرده است. شما دیدید جز خود شما هیچ کسی سرنوشت شما را تغیر داده نمیتواند. این وعده خداوند «ج» است که سرنوشت قومی را تغیر میدهد که خودشان بخواهند خود را تغیر بدهند . پس اگر تغیر میخواهید به داکتر حبیب منگل رای بدهید 

هموطنان با دین ودیانت! شما نیک میدانید مصیبت سی ساله پیامد چه نوع فریبکاری ها است. با خبر باشید ستمگران برای شما وباور های شما دشمن تراشی نکنند. ستمگریء ستمگران را بدانید. بدانید که آرزو های بسیار نیک شخصیت های مترقی را برای شما وارونه جلوه میدهند. باورکنید شخصیت های مترقی دین و مذهب را عقلأ با تمام حواس وادراک خود پزیرفته اند. چرا که به پندار های نیک انسانی اعتقاد دارند، که انسانها باید سکون روحی داشته باشند. این حق، حق خدا داد است. که ترقی خواهان هم برای خود وهم برای دیگران آنرا قبول دارند. نیرو های مترقی این حق را هدیه خداوندی میدانند ولذا نمیگذارند از این هدیه خداوندی استفاده غیر مشروع شود. چرا که تجربه شده است از پندار ها و آرزو های نیک که همانا اعتقادات مردم است علیه خود مردم بسیار سوء استفاده شده است . باور های مقس تانرا حفظ نمائید و بخاطر یک زندگی شایسته ،انسانی و بهره مند از نعمات پسندیده برای تان شما باید به یک نامزد حقیقی رای بدهید. پس برای تحقق آروزهای خودتان با داوری خودتان، رای تانرا به نام داکتر حبیب منگل در صندوق های رای بریزید.

جوانان عزیزهموطن ! شور وشوق شما برای داشتن یک کشور متمدن ودور از فساد های اجتماعی درچهره شما وروان شما بخوبی مشاهده میشود. شما برای تضمین آینده تان انتخاب تانرا با زبان قلب تان انجام دهید. مطابق با آرزوی قلبی تان به یک شخص دموکرات ترقیخواه ومتمدن رای بدهید. که آن شخص نامزد یک حزب مترقی ودمکرات داکتر حبیب منگل است

مادران وخواهران عزیز! شما به عنوان بهترین نماد آفرینش پروردگار، پرورشگران خلاقیت وسازندگی استید وقتی آرزو دارید استعداد ها وخلاقیت های شما حضور ووجود شما را به معرفی بگیرد. موقعیت وموقف شما را درجامعه انتخاب شخصی برای احراز مقام ریاست جمهوری مشخص میسازد که او به داشتن حق به شما قلبأ معتقد و متعهد است. اگر میخواهید به آرزومندی های پاک وشریفانهء تان برسید به داکتر حبیب منگل رای بدهید و بالای او اعتماد کنید.

هرگاه این انتخابات برگزار شود. ووقتی همهء شما واجدان شرایط در نتیجه یک تفکر حق اندیشانه به پای صندوق های رای بروید هم برای شفافیت انتخابات کمک میشود وهم برای تعین سر نوشت همگانی راه وچارهء پیدا خواهد شد. پیروز باد ارادء واقعی مردم


June 25th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات